Postanowienia ogólne

Niniejsze zasady kupna-sprzedaży (dalej – Zasady) stanowią dokument obowiązujący strony, określający prawa i obowiązki Kupującego i niniejszego sklepu internetowego (dalej – Sprzedający), zasady kupowania, dostarczania i zwrotu towarów oraz inne postanowienia związane z działalnością niniejszego sklepu internetowego.
Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany lub uzupełniania niniejszych Zasad w dowolnym czasie bez uprzedniego poinformowania o tym Kupującego. Zmiany Zasad mają zastosowanie wobec nowych kupujących, którzy kupują towary w niniejszym sklepie internetowym po dokonaniu zmiany Zasad.
Prawo do kupowania w sklepie internetowym mają wszystkie pełnoletnie osoby fizyczne i osoby prawne (osoby niepełnoletnie mogą kupować towary wyłącznie po uzyskaniu zgody rodziców lub opiekunów).

Dane osobowe Kupującego

Sprzedający zapewnia, że żadne dane osobowe Kupującego (adres, numer telefonu, imię, nazwisko itd.) nie będą przekazywane osobom trzecim, oprócz przypadków, gdy dane osobowe Kupującego muszą zostać przekazane partnerom Sprzedającego w celu zapewnienia należytego wykonania usługi przez Sprzedającego (tj. firmom kurierskim, poczcie itd.).
W pozostałych przypadkach dane osobowe Kupującego (adres, numer telefonu, imię, nazwisko itd.) mogą zostać ujawnione osobom trzecim wyłącznie na zasadach określonych w przepisach prawnych Republiki Litewskiej.
Sprzedający może przetwarzać dane osobowe Kupującego w celach marketingowych, jeśli posiada na to zgodę Kupującego (promowanie nowości pocztą elektroniczną, przez telefon itd.).
Kupujący, który nie chce, aby jego dane osobowe były przetwarzane w celach marketingowych, może zgłosić ten fakt w administracji sklepu internetowego drogą mailową, przesyłając wniosek w formie pisemnej o zaprzestanie przetwarzania danych Kupującego w celach marketingowych.
Obowiązkiem Kupującego jest udzielenie szczegółowych danych osobowych niezbędnych dla należytego wyświadczenia usługi przez Sprzedającego.

Zawarcie umowy kupna-sprzedaży

Umowa kupna-sprzedaży jest uważana za zawartą w momencie, gdy Kupujący potwierdza swoje zamówienie w sklepie internetowym.
Uznaje się, że Sprzedający wyraża zgodę na zawarcie umowy kupna-sprzedaży w momencie, gdy potwierdza i zaczyna realizować zamówienie klienta.
Kupujący i Sprzedający nie mają obowiązku osobnego informowania stron zainteresowanych o umowie kupna-sprzedaży ani w formie pisemnej, ani telefonicznej.

Prawa Kupującego

Kupujący ma prawo do kupowania towarów oferowanych przez Sprzedającego na zasadach określonych w niniejszych Zasadach.
Kupujący ma prawo do rozwiązania umowy kupna-sprzedaży w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty dostarczenia towarów, po uprzednim poinformowaniu Sprzedającego (drogą mailową, telefoniczną, listem poleconym) o rozwiązaniu umowy kupna-sprzedaży i zwrocie towarów.

Obowiązki kupującego

Kupujący zobowiązuje się do nieudostępniania osobom trzecim danych logowania do systemu Sprzedającego. W przypadku utraty danych do logowania, Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym Sprzedającego telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
W przypadku zmiany danych Kupującego (numer telefonu, adres itp.), Kupujący musi zaktualizować swoje dane w systemie Sprzedającego przy następnym zamówieniu towarów.
W przypadku rozwiązania Umowy kupna-sprzedaży, Kupujący musi poinformować Sprzedającego o rozwiązaniu Umowy na piśmie (e-mailem lub listem poleconym) w ciągu 30 dni kalendarzowych. Jeśli Sprzedający potwierdzi rozwiązanie umowy, Kupujący musi zwrócić dostarczone towary, wysyłając je lub dostarczając na adres wskazany przez Sprzedającego.
Kupujący zobowiązuje się do przestrzegania przepisów prawa Republiki Litewskiej mających zastosowanie do handlu elektronicznego.

Prawa Sprzedającego

Sprzedający ma prawo do ograniczenia działalności Kupującego w systemie sklepu internetowego, jeśli Sprzedający wywiera negatywny wpływ na stabilność i bezpieczeństwo funkcjonowania sklepu internetowego.
W przypadku zaistnienia niekorzystnych okoliczności Sprzedającemu przysługuje prawo do czasowego wstrzymania działalności sklepu internetowego bez poinformowania o tym Kupującego.
Sprzedający ma prawo do anulowania zamówienia Kupującego, jeśli Kupujący wybiera opcję przedpłaty, jednak nie uiszcza płatności za towary w ciągu 5 dni roboczych od daty złożenia zamówienia.
Sprzedający ma prawo do anulowania zamówienia Kupującego w przypadku powstania problemów z dostawą towaru i bezskutecznego kontaktu z Kupującym.

Obowiązki Sprzedającego

Sprzedawca zobowiązuje się zapewnić Kupującemu dostęp do usług świadczonych przez niniejszy sklep internetowy.
Sprzedawca zobowiązuje się do przestrzegania prawa Kupującego do poufności danych osobowych, z wyjątkiem przypadków, w których obowiązek przekazania danych osobom trzecim wynika z przepisów prawa Republiki Litewskiej.
Sprzedający zobowiązuje się dostarczyć Kupującemu zamówione towary w sposób wybrany przez Kupującego.
Jeśli Sprzedający nie jest w stanie dostarczyć Kupującemu zamówionego towaru z przyczyn od niego niezależnych, zobowiązuje się zaoferować towar o podobnym wyglądzie i właściwościach lub zwrócić pieniądze zapłacone przez Kupującego najpóźniej w ciągu 14 dni kalendarzowych w przypadku przedpłaty.

Ceny i zasady płatności

Ceny towarów znajdujących się w sklepie internetowym podawane są w złotych polskich.
Kupujący płaci za towary w jeden z następujących sposobów:
Przelewy24, Blik, Apple Pay, Google Pay, Visa i MasterCard.
Sprzedający ma prawo do zmiany dostępnych metod płatności bez uprzedniego powiadomienia Kupującego.
Na życzenie Kupującego Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć fakturę drogą elektroniczną.

Jakość produktu, gwarancja, reklamacje, zwroty i wymiany

Cechy każdego produktu są wymienione w sklepie internetowym. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieznaczne różnice w kolorze, rozmiarze lub inne różnice między rzeczywistym towarem a towarem wyświetlanym online, wynikające z różnic w parametrach wyświetlania Kupującego.
Sprzedawca gwarantuje, że wszystkie oferowane towary są nowe, odpowiedniej jakości i nieużywane, chyba że opis towaru stanowi inaczej.
Kupujący ma prawo do reklamacji, zwrotu lub wymiany towaru niezgodnego z zamówieniem w terminie 30 dni kalendarzowych od daty dostawy.
Jeżeli Kupujący zamierza zwrócić zakupiony towar, powinien upewnić się, że:
towar nie był używany;
towar nie został uszkodzony
opakowanie towaru zostało zachowane i jest nienaruszone;
etykieta towaru jest zachowana i nienaruszona;
kompletność towarów jest taka sama jak w momencie ich otrzymania;
kupujący posiada dowód zakupu towaru (np. fakturę).

W przypadku chęci złożenia reklamacji, zwrotu lub wymiany towaru niezgodnego z zamówieniem, Kupujący powinien skontaktować się z info@donum-silk.pl. Jakakolwiek wysyłka lub dostawa towarów w sklepie fizycznym powinna nastąpić dopiero po przetworzeniu wiadomości e-mail. We wszystkich przypadkach Kupujący ponosi wyłączną odpowiedzialność za koszty wysyłki.

W przypadku zwrotu, pieniądze zapłacone za zakupiony towar zostaną zwrócone wyłącznie na konto bankowe płatnika.

Postanowienia końcowe

Niniejsze Zasady zostały sporządzone z uwzględnieniem przepisów prawnych Republiki Litewskiej.
Wszelkie nieporozumienia wynikające z niniejszych Zasad będą rozstrzygane w drodze negocjacji. W przypadku niedojścia do porozumienia spory będą kierowane do sądu i rozstrzygane z zastosowaniem prawa Republiki Litewskiej.
Strony są wolne od obowiązków określonych w niniejszych Zasadach, jeśli ich wykonanie jest niemożliwe ze względu na okoliczności sił wyższych (force majeure).

Dane rejestrowe

UAB „Dropstone"
ul. Kalvariju 125a
08221 Wilno, Litwa
Nr VAT: LT100014720816
info@donum-silk.pl